sobota, 19 listopada 2016

KALENDARZ ADWENTOWY - JAKIE DROBIAZGI I ZADANIA DAĆ DZIECKU 2 LATA + ?

Nie da się ukryć, że święta zbliżają się nieubłaganie. W tym roku czuję, że są już tuż tuż i bardzo ich wyczekuję, jak małe dziecko. Ten rok jest też bardzo wyjątkowy, ponieważ pierwszy raz będziemy sami we trójkę w Wigilię i Marta dostanie swój pierwszy kalendarz adwentowy. Fantastyczny pomysł z tym kalendarzem. Jak byłam mała jeszcze nie było to popularne, ale przyjemnie by było dostawać jakieś drobiazgi. Marta ma 2,5 roku i jest już na tyle rezolutna, że powinna zrozumieć na czym polega wyczekiwanie na święta, a kalendarz będzie jej o tym przypominał.



Chciałam, aby nie było to coś na jeden raz i żeby było w miarę trwałe. Szukałam materiałowego, ale po namyśle stwierdziłam, że będzie się kurzył, brudził i po praniu już by ładnie nie wyglądał. Będąc na zakupach zobaczyłam ten drewniany kalendarz i wiedziałam, że to jest to. Do każdej przegródki włożyłam bilecik, co danego dnia Marta będzie robić lub co dostanie. Szukanie drobiazgów i wymyślanie zadań było w tym wszystkim najlepsze.

 
 


Drobiazgi, które dostanie:
  • Stemple
  • Książka o koniku
  • Książka i puzzle w jednym
  • Puzzle Memo
  • Pędzle
  • Farbki
  • Pomadka
  • Spinki do włosów
  • Gumki do włosów
  • Kredki
  • Balony
  • Kula śnieżna
Zadania do wykonania:
  • Robimy pierniczki
  • Idziemy po choinkę
  • Ubieramy choinkę
  • Robimy ozdoby na choinkę z masy solnej
  • Malujemy ozdoby choinkowe
  • Robimy kartki świąteczne
  • Wysyłamy kartki świąteczne
  • Szyjemy ubranko dla lali
  • Lepimy pierogi
  • Oglądamy bajkę o Bożym Narodzeniu + jemy popcorn
  • Robimy porządki w zabawkach
  • 24 grudnia wieczorem idziemy pod choinkę po prezenty

Miałam niezłą zabawę z przygotowywaniem tego wszystkiego i kupowaniem tak, aby niczego nie zauważyła. Na szczęście chyba przeczuwała, że mama coś kombinuje i akurat wtedy spała, co ostatnio rzadko się zdarza.

Pomysłów mam już na kolejne 2 lub 3 lata, a z czasem lista się pewnie powiększy :-)

Fantastycznie będzie odkrywać z nią każdą skrytkę i mam nadzieję, że się jej spodoba!

A Wy robicie swoim pociechom takie kalendarze? 

Do napisania!
KĄCIK MADZI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pozostaw po sobie ślad :)