wtorek, 10 stycznia 2017

WEGAŃSKA POMIDORÓWKA

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam pomidorówkę! Od dzieciństwa ją lubiłam i na szczęście dalej darzę ją sympatią :) Przekażę Wam, jak ja ją robię i powiem szczerze, że taka smakuje mi najbardziej.


Potrzebujemy:
  • 400 ml passaty pomidorowej
  • 2-3 marchewki
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 5-6 łodyg od natki pietruszki
  • 1 ząbek czosnku
  • 100 g makaronu/ryżu
  • 0,5 szkl. czerwonej soczewicy
  • ok. 100 g tortellini z dowolnym nadzieniem
  • sól, pieprz

Marchewki i selera ścieramy na tarce o grubych oczkach, a pora i czosnek drobniej kroimy. Warzywa (selera, marchewkę, pora, czosnek i łodygi od pietruszki) przekładam do garnka i zalewam ok. 5 cm wodą, ponad ich wysokość. Gotuję ok 15 minut, po czym blenduję. Następnie dodaję passatę, soczewicę, makaron/ryż i tortellini - gotuję do miękkości, jeśli trzeba dodaję wodę. Całość po wyłączeniu gazu, doprawiam solą i pieprzem, i gotowe! 
Można dodać jeszcze odrobinę mleka kokosowego, aby trochę zabielić zupę, ale ja ją wolę bez.

Spróbujcie, a myślę, że i Wam zasmakuje!

Do następnego!
KĄCIK MADZI

7 komentarzy:

  1. dobrej pomidorowej nigdy nie za dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pożywna i treściwa, na pewno by mi zasmakowala :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak pyszna, ciepła pomidorówka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam pomidorówki kilka lat i kiedyś muszę zrobić ją w wege wersji - wygląda przepysznie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna i pożywna pomidorówka w wersji wege :D Mniam <3

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :)