czwartek, 2 marca 2017

PRZECZYTANE KSIĄŻKI - PODSUMOWANIE STYCZNIA I LUTEGO 2017

Ostatnio bardzo lubię czytać książki, czytać o książkach i oglądać filmiki na YT o książkach. Dlatego też postanowiłam i Wam tego szczęścia trochę przekazać po mojej małej przerwie w pisaniu. Będzie go więcej niż zazwyczaj, bo i książki są z dwóch miesięcy.



"Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków"
W podsumowaniu grudniowym pokazywałam Wam Króla Lwa z tej samej serii i zarówno ta książka, jak i Królewna Śnieżna są trochę skrócone, a szkoda, bo naprawdę fajnie się prezentują. Myślałam nawet z początku o kupnie całej serii, ale jak zobaczyłam, jak są ubogie w historię, to stwierdziłam, że się nie opłaca.


"Zezia i Giler" - Agnieszka Chylińska 
Przeczytałam ją jakiś czas temu i nie do końca mi podpasowała, bo spodziewałam się czegoś innego, ale w styczniu przeczytałam ją ponownie i moje zdanie się zmieniło. Książka niesie za sobą bardzo dobre przesłanie dla dzieci, aby nie oceniać ludzi i ich nie wyśmiewać. Mam w planach kupno kontynuacji o Zezi i Gilerze Chylińskiej i mam nadzieję, że również będą tak dobre.


"Noc krabów" - Guy N. Smith
Nie będę się za bardzo rozpisywała na temat tego "horroru", bo straszny to on w ogóle nie był  i treść też słaba. Nie rozumiem po co było wydawanie kolejnych 5 tomów.


"Przywracać zdrowie żywieniem" - Ewa Dąbrowska
Kupiłam ją jakiś czas temu, bo chciałam dowiedzieć się więcej o słynnych postach Dąbrowskiej, a ta książeczka jest bardzo skrótowo napisana. Praktycznie większość jej to same przepisy i jadłospisy. Z jednej strony to dobrze, ale chciałam więcej informacji o samym wprowadzeniu do postu i późniejszym wychodzeniu z niego, czego niestety nie dostałam. Bogatsza w te informacje jest inna książka tej samej autorki, o której będzie później.


"Dzieci z Bullerbyn" - Astrid Lindgren
Luty zaczęłam kończąc słynną książkę o dzieciach z Bullerbyn. Opowiadałam już o niej w podsumowaniu listopada, więc jak chcecie dowiedzieć się więcej to tam zajrzyjcie.


"Najpiękniejsze bajki świata"
Przepięknie zilustrowane bajki, które zachwycą każde dziecko. O tej książce też już pisałam i więcej o niej w podsumowaniu grudnia.


"Łowca snów" - Stephen King
Przeleżała ona chyba 5 lat na mojej półce i jakoś nie przekonywała mnie do siebie. Kupiłam bo była za dyszkę w Biedronce, ale jak zobaczyłam w domu o czym ona jest to stwierdziłam, że chyba się pospieszyłam. Temat kosmitów nie jest moim ulubionym i od zawsze byłam do tego nastawiona anty. W tym roku jednak chciałam przeczytać zaległości z półki i zaczęłam ją w styczniu, a skończyłam w lutym. Pierwsze 400 stron jest naprawdę wciągające, ale później jakoś zapał opadł i trochę mi się ciągnęła. Koniec jest bardzo przewidywalny i wydaje mi się, że gdyby King skrócił książkę o jakieś 200 stron to naprawdę byłaby lepsza.


"Akademia Pana Kleksa" - Jan Brzechwa
Nie wiem, jak Wy, ale ja nie miałam tak fajnych lektur w szkole, a szkoda, bo na pewno czytałabym ich jeszcze więcej. Książki Brzechwy chyba każdy zna, jak nie z czytania w szkole to choćby z nazwy. Przepięknie napisana i pobudzająca wyobraźnię czytelnika w każdym wieku. Przeczytajcie koniecznie, jak nie dziecku to sobie, a na pewno się nie zawiedziecie. W planach mam kupienie kontynuacji i sądzę, że będą równie dobre.


"Ciało i ducha ratować żywieniem" - Ewa Dąbrowska
Tak, jak wspomniałam wcześniej jest bogatsza w informacje niż pierwsza książka tej autorki. Zawiera cykl konferencji wygłoszonych w latach 1994-95 w Radiu Maryja. Pierwszą częścią są informacje ozdrowieńcze od kuracjuszy Dąbrowskiej, które zostały uzupełnione o komentarz Pani doktor. Książka opisuje post, jak go rozpocząć, przeprowadzić i jak z niego wyjść. Gdybyście chcieli poczytać trochę więcej o poście, to znacznie lepiej jest kupić tą książkę, niż pierwszą prezentowaną przeze mnie. Zamierzam od przyszłego tygodnia wprowadzić głodówkę zdrowotną i mam nadzieję, że wytrzymam 6 tygodni, ale czas pokarze :)


Moja przerwa sprawiła, że mam lekkie zaległości i post wyszedł trochę długi, ale mam nadzieję, że mi wybaczycie :)

Do następnego!
KĄCIK MADZI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pozostaw po sobie ślad :)